Veelgestelde vragen Postex

Ben ik verplicht om over te stappen op e-mail?

Nee, u bent niet verplicht om over te stappen op e-mail. U kunt er ook voor kiezen om uw brieven per post te blijven ontvangen.

Hoe geef ik toestemming om berichten per e-mail te ontvangen?

Dat kan op de volgende manier:
Als u van ons een brief heeft ontvangen:
Bij deze brief zat een voorblad. Op dit voorblad staat een code. Deze code begint met PTX- … - … - … Ga naar https://www.destion.nl/post en vul daar de code in die op het voorblad staat.

Als u van ons een e-mail heeft ontvangen:
In de e-mail staan drie knoppen waar u op kunt klikken. Klik op een van deze knoppen om uw keuze aan ons door te geven.

Wat gebeurt er als ik geen toestemming geef? Krijg ik dan minder of andere informatie?

Als u geen toestemming geeft, blijft u brieven van Destion via post ontvangen. U kunt uw voorkeur op een later moment altijd nog veranderen.

Kan ik ook weer terug naar papieren post?

Ja, dat is mogelijk. Stuur hiervoor een mail naar post@destion.nl. Vermeld hierbij uw naam, adresgegevens en telefoonnummer.

Hoe weet ik zeker dat ik een belangrijke mail niet mis?  

Kijk regelmatig of u nieuwe mail heeft ontvangen. Kijk dan ook in de ‘spam’ of ‘ongewenste mail’.  

Wordt mijn privacy wel goed beschermd?  

Ja. Postex zorgt dat gegevens versleuteld worden verstuurd. Ook delen zij gegevens niet met andere partijen.

Hoe herken ik of een e-mail wel echt van de woningcorporatie komt en geen phising is?

U kunt op verschillende manieren zien of een e-mail echt is. Let daarbij op de volgende punten: 

    1. Kijk goed naar de domeinnaam waarvan u de e-mail heeft ontvangen. De domeinnaam is te herkennen aan alles wat achter het @-teken in het e-mailadres staat.
    2. Controleer het adres van de afzender. Vaak is het gebruikte e-mailadres vaag of een afgeleide versie van Postex. 
    3. Neem bij twijfel telefonisch contact op met Destion via telefoonnummer 088-199 00 00. Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot en met donderdag tussen 8:30 en 12:00 uur.

Ik heb geen e-mailadres, wat nu?

Dan blijft u onze brieven per post ontvangen. Krijgt u in de toekomst wél een e-mailadres en wilt u post van Destion graag via e-mail ontvangen? Stuur dan een e-mail naar post@destion.nl. Vermeld hierbij uw naam, adresgegevens en telefoonnummer. Dan zorgen wij dat u mailadres en postvoorkeur juist in ons systeem komen te staan.

Kan ik de e-mails ook op mijn mobiel bekijken?

Ja, dat kan. Vraag eventueel uw provider, familie of kennis om u hierbij te helpen.

Kan ik de e-mails makkelijk opslaan, of uitprinten?

Ja u kunt de e-mails makkelijk opslaan. Het is eigenlijk niet de bedoeling om de e-mail uit te printen. Want door post per e-mail te versturen, besparen we papier en dat is beter voor het milieu.

Wat voor soort berichten krijg ik via de e-mail? (bijvoorbeeld: huurverhogingen, reparatieafspraken of alleen nieuws?)

Berichten over de huurverhoging, de afrekening van de servicekosten, een aankondiging van planmatig onderhoud, maar ook een aanmaning ontvangt u via e-mail.

Wat gebeurt er als mijn e-mailadres verandert?

Geef dit zo snel mogelijk aan ons door. Stuur een e-mail naar: post@destion.nl. Vermeld hierbij uw naam, adresgegevens en telefoonnummer. Dan zorgen wij dat uw juiste e-mailadres in ons systeem komt te staan. 

Hoe snel na mijn toestemming krijg ik mijn post digitaal?

Het systeem verwerkt uw toestemming om post digitaal te ontvangen direct. Het eerstvolgende bericht dat digitaal verzonden kan worden, ontvangt u via e-mail. Let op: sommige post kan alléén per post verstuurd worden. Dus ook als u uw voorkeur instelt op ‘post via e-mail’, dan ontvangt u in sommige gevallen schriftelijke post van Destion.

Ik snap dat Destion meer gaat digitaliseren, maar ik heb ook behoefte aan persoonlijk contact

U kunt bij vragen nog steeds telefonisch contact opnemen met de woningcorporatie. U kunt ook een bezoek brengen aan ons kantoor. Dat kan van maandag tot en met donderdag, tussen 8:30 en 12:00 uur.