Veelgestelde vragen

We hebben een selectie voor u gemaakt met de vragen welke veelal aan ons gesteld worden. Deze beantwoorden we ook graag voor u.


Hoe kan ik me inschrijven bij Destion?

Alle informatie hierover vindt u op de pagina Hoe werkt inschrijven?

Hoe lang is de wachttijd bij Destion?

Uw wachttijd voor een huurwoning hangt onder meer af van hoe breed u zoekt. Wanneer u bijvoorbeeld kiest voor één woonplaats en een woningtype waar veel vraag naar is dan kan de wachttijd lang zijn. Als u zoekt in meerdere plaatsen en op meerdere woningtypen, dan kan de wachttijd korter zijn.

In MijnDestion en via Verantwoording toewijzing vindt u een overzicht van alle woningen die Destion het afgelopen half jaar toegewezen heeft. U krijgt met dat overzicht een beeld hoe lang de kandidaat aan wie de woning is toegewezen, ingeschreven heeft gestaan.

Wanneer is de herinschrijving?

De herinschrijving is in november. Wij benaderen alle woningzoekenden die zich voor 1 juli van dat jaar hebben ingeschreven. Wie zich na 1 juli heeft ingeschreven als woningzoekende hebben wij niet benaderd. Deze inschrijvingen zijn automatisch verlengd.

Niet gereageerd?
De woningzoekenden die niet gereageerd hebben op onze mail hebben we nog een herinneringsmail gestuurd en een brief. Degenen die niet gereageerd hebben zijn nu uitgeschreven. Wij gaan ervan uit dat men niet meer op zoek is naar een huurwoning van Destion. Er kan niet meer gereageerd worden op een huurwoning.

Opnieuw inschrijven?
Natuurlijk kunt u zich opnieuw inschrijven. U vult hiervoor ons inschrijfformulier in.

Heeft u nog vragen?
Laat het ons gerust weten. U bereikt ons van maandag tot en met donderdag van 8.30 tot 17.00 uur via 088 199 00 00 kies 2.

Wat voor een soort koopwoningen heeft Destion?

Alle informatie hierover vindt u op de pagina Woning kopen bij Destion.

Ik word benaderd door het KWH, wat is dat?

Destion werkt continu aan een goede dienstverlening. We laten het KWH dit onderzoeken. KWH betekent Kwaliteit Woningcorporaties Huursector. Bent u als huurder tevreden, dan komen wij in aanmerking voor een keurmerk: het KWH-Huurlabel.

Uw ervaring met onze dienstverlening is voor ons belangrijk om te weten. Desan stuurt namens het KWH in opdracht van Destion vragenlijsten via email of stelt u telefonisch vragen. Door uw antwoorden weten wij waar u tevreden over bent, wat u belangrijk vindt en wat er beter kan. Het hele jaar door van maandag tot en met vrijdag van 17.00 uur tot 19.30 uur is het mogelijk dat u gebeld wordt door Desan.

Waar gaan de vragen over?
De vragen kunnen over de volgende onderwerpen gaan:
- Het contact met ons
- Het planmatig onderhoud
- Uw verhuizing
- Beleid van de woningstichting

In het belang van het onderzoek worden er 2 persoonlijke vragen gesteld:
- Uw huishoudsamenstelling
- Uw geboortedatum

Waar gaan de vragen niet over?
De vragen gaan dus niet over bijvoorbeeld uw bankrekeningnummer of uw pinpas of over waar en wanneer u op vakantie gaat.

Vertrouwt u het niet, belt u ons dan. U bereikt ons tijdens kantoortijden via 088 199 00 00 kies 2.

Doet u mee?
Met uw hulp kunnen wij onze dienstverlening aanpassen en verbeteren. Het staat u echter vrij om deel te nemen aan het onderzoek. U bent dus niets verplicht. Huurders die zich hebben aangemeld voor het Bel-me-niet-register nemen we niet in het onderzoek mee en worden niet benaderd.